9 Şubat 2015 Pazartesi

Teknemizin İsmi Neden Denizin Fatihi ?


                    Öncelikle kendimi tanıtmak, denizlere nasıl başladığımı anlatmak ve teknemizin isminin nereden geldiğini açıklamak istiyorum müsaade ederseniz ;

                          Şimdi efendim ben denizi çok seven ama bir türlü denizlerle bağını balık tutmaktan yada canları sıkıldığında karşısında efkarlarını dağıtmaktan ileri götürememiş bir aileden gelmekteyim.

                    Yazları deniz kenarında olan yazlığımızın kumsalında veya tatile gittiğimiz tatil köylerinin sahillerinde ufak tefek su sporlarıyla ilgilenmişimdir. İlk rüzgarla irtibatım 11 yaşlarında bir tatil köyünün kiralama ofisinden aldığım rüzgar sörfü ile bodrum dolaylarında yan koya geçip bir daha da geri gelememekle başlamıştır. 

                         Hayatımın sonrasıda, aile hobimiz olan motosiklet binmekle geçmişti. Ta ki 2002 senesinde tedavisi 5 sene kadar sürecek olan, belki inanmazsınız ama bir mucize eseri kurtulduğum, saatte 320 Km. hız ile otobanda geçirdiğim açık trafik kazasını yapana kadar. 2007 senesinde tam olarak iyileştiğimde bu merakın bu yollarda yapılamacağını anlamam ve trafiğe açık alanlarda binmemeye karar vermem ile ilk yarış pisti maceralarım başlamış oldu. 

                      Yarışa başlama sebebim ise tüm arkadaşlarımın yarışıyor olması ve benim adrenalin tutkumdu. O dönemden sonra keyfi şeklide Türkiye yarışlarını takip etmeye, Kocaeli Motosiklet Klubü adı altında spor yapmaya çalıştım( Niye Sakarya yerine Kocaeli derseniz ailemden gizli yapıyordum).  

                    Belirli derecelerde elde ettim bu sporda. Fakat sonrasında 2008 senesinde Sinan Sofuoğlu nun ve Antronörüm Aydın Erkan ın  pistte kaza yaptığı gün, bu merakın pistte dahi olsa Türkiye de yapılamayacağını anlamamla bu sporla neredeyse tüm bağımı kopardım. Kendimi bir hobi de der şarj etmeliydim ve sonunda çok sevdiğim denizlere heves sardım. 

                          Yanılmıyorsam 2008 senesinde, ilk teknem olan ismini Arya koymak istediğim 5,20 boyunda ufacık, tek kamaralı ilk motoryatımı aldım. Bir kaç talihsizlik ve acemilik eseri o tekne ile denizlere çıkmaya muhaffak olamadım. Sonrasında da 2013 yılının mart ayında ilk Yelkenlim olan Denizin Fatihi ni satın aldım.

                      Tekneyi ilk aldığımızda aklımızda ne isim nede başka birşey vardı. Sadece denizlerde olmak istiyorduk. Gerisi zaten kolaydı. Eşime evlenmeden bir ay önce, satılık bir tekne bulduğumu ve almak istediğimi söylediğimde itiraz etmeyerek destek olması beni iyice cesaretlendirmişti. 

                 Hiç yelken yapmamış deniz üzerinde sadece şişme botla balık tutma tecrübesi olan birine göre ciddi bir cesaret örneği göstererek ilk teknemizi satın aldık. Tekneyi satan kişiye benim bunu kullanmayı bilmediğimi öğrenene kadar sizin istediğiniz yerde kalabileceğini, öğrendikten sonra teslim alacağımı söyledim. Kendisi itiraz etmedi, zira aldığım şahıs yelken öğretmeniydi. Ve kendisi bir kaç seyirden sonra kullanabilme cesaretini vermiş oldu. 

                Nihayetinde satış işlemi tamamlanmış, isim koyma aşamasına gelinmişti. Eşimle ne koyabileceğimiz üzerine fikirler yürütmeye başladık. Benim fikrim ilk tekneme koyamadığım isim Arya oldu. Fakat en iyisi, o ismin o defterle birlikte kapanmasıydı. 

                Sonrasında aklıma Fatihin Denizleri ismi geldi. Buna eşim karşı çıktı, 'ben bir kişiyim başka Deniz yok !' :) Peki dedim sen ne önerirsin? Denizin Fatihi olsun madem dedi. Denizlerin Fatihi mi olsun acaba, diyemedim tabi. :) Zira hala çoğu insan Denizlerin Fatihi ismiyle hitap etmek de teknemize. 

                  Nitekim Eşimin de onayını alarak Denizin Fatihi nde karar kıldık. Güzel oldu mu bence çok güzel oldu. Biraz abartılı bir isim belki, girdiğim her limanda 'gel bakalım Denizin Fatihi seni bir tanıyalım' diye hafif dalga geçilerek abartılı kaşılanıyorum hatta, ama olsun mantığını söyleyince herkesden çok güzel tepkiler alıyorum. 

                 Bu arada Denizin babasının adı da Barbaros. Benimle kimi zaman Barbarosun torunu Denizin  Fatihi geldi diye dalga geçenlere de, cevabım hazır ‘Barbaros un torunu hatta ve hatta damadıyım’ diyebiliyorum. :)  

              Bu arada bir gün, bir Gezgin Korsan toplantısında sevgili Zafer Türkmen in eşi Belgin Hanımın ‘Zaferrr duydun mu çocukların teknesinin ismini Denizin Fatihi ymiş bizde yeni alacağımız teknenin adını Belginin Zaferi koyarız değil mi’ espirisi hepimizi çok güldürmüştür.

              Yoksa teknemizin ismini koyarken Denizin Fatihi olmasında, ne benim adımın Fatih ne eşimin adının Deniz nede eşimin babasının adının Barbaros olmasından hiç etkilenmedik. :)

               Hayatımız müsade ettikçe seyir yapıp, yaşadığımız anılarımızı yazmak niyetindeyim. Zaman ayırıp okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim. 






Sevgilerimle.

S / Y Denizin Fatihi

Fatih Tanış

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder